İtalya Gezimiz – Roma

Roma

Romaya Fiumicino Hava Alanına indik. Bizimle beraber gelen birkaç dış hata daha uçuşu bize uzun bir pasaport kontrol sırası hazırladı. 45 dk kadar sırada bekledikten sonra ülkeye girişimizi simgeleyen damga pasaportumuza vuruldu ve resmen ülkeye giriş yaptık.

Biz sırada beklerken bavullarımız çıkmış oldu ve çok beklemeden turist informationa giderek Roma Pass’imizi satın aldık.

Roma Pass Hakkında Bilgiler;

Roma Pass  içeriğinde Harita ve tarihi yerlerin listelendiği bir karton zarf içinde satılmaktadır. İnformation ofisindeki kibar bir hanımefendi bize kartın özelliklerini anlattıktan sonra 3 gün geçerliliğe sahip olan karttan iki adet aldık.

3 günden fazla kalmayı planlayanlar için 4 günlük seçeneği de varmış ama detaylarını ve ücretini bilmediğim için diğer detayları anlatmaya devam ediyorum.

İnformation ofisi gelenleri karşılayanların bulunduğu salonda sağ tarafınızda kalmaktadır. Roma Pass nerde satılır şeklinde sorduğumuz bir çok görevli bu karttan habersiz o yüzden aramaktan vazgeçmeyin.
Kartın Ücreti kişi başı 36 Euro.

Roma Pass sadece ulaşımı düşündüğünüzde yüksek ücreti ile ürkütücü gelmiş olabilir ama bu kart içinde Kolezyumun(Collesium) da bulunduğu onlarca müzeden dilediğiniz iki tanesine ücretsiz giriş imkanı sağlamaktadır.

Size tavsiyem eğer müze gezmeyecekseniz ve kolezyuma dışardan bakmak bana yeter derseniz bu kartı hiç almayın. Ulaşım için diğer bilet seçeneklerini gözden geçirin.

Eğer Kolezyuma girmek aklınızda varsa bu kartı almanız sizi 3-4 saat bilet kuyruğunda beklemekten kurtaracaktır. Biz Romaya kadar gidip Kolezyuma sadece dışardan bakmak istemediğimiz için bu kartı aldık ve dışarda yola kadar uzanan bilet kuyruğunu gördükten sonra ne kadar doğru bir karar verdiğimizi anladık.

Hava Alanından Ayrılış ve Otele Yerleşme

Roma Passimizi aldıktan sonra otelimize gitmek için Havaalanından ayrıldık. Otelimiz Romanın merkezinde olduğu için öncelikle Termini Tren istasyonuna ordanda bir metro ile Otelimize geçecektik. Roma Fiumicino havalanından Roma Termini istasyonuna gitmek için tren yada bizdeki Havaş gibi çalışan otobüs firmalarını kullanabilirsiniz. Bu seçeneklerden Tren hız bakımından Otobüsten daha hızlı ama ücret olarak daha pahalıdır. Detay verecek olursak Terminiye giden Leonardo Express’i isimli tren 30 dakikalık bir sürede sizi Terminiye ulaştırır ama bileti 14 Eurodur.

Otobüs tercih etmek isterseniz 7 euro ödeyerek hava alanın kapısından çıktığınızda sağ tarafa 100 metre kadar yürüdükten sonra bekleyen otobüsleri görebilir ve gitmek istediğiniz yönü söyleyerek bir tanesine binebilirsiniz. Otobüsler ile Termini yolcuğunu kullanmadık ama diğer bloglardan edindiğim bilgi 1 saatin biraz üzerinde sürdüğü yönündeydi.

Biz tercihimizi Trenden yana kullandık ve hava alanından direk bir köprü ile tren istasyonuna geçtik. İstasyona girdiğimizde karşımıza çıkan otomatik bilet satılan otomatlardan Termini için iki adet bileti aldık.

İtalyada bilet konusunda dikkat etmeniz gereken bazı hususlar mevcut; örneğin aldığınız tren biletleri uzun vadeli kullanılabildiğinden trene binmeden önce aldığınız bileti yine tren peronlarındaki bilet onaylatma makinalarından onaylatarak trene binmelisiniz. Onaylatmadan trene bindiğinizde görevliler tarafından turist olduğunuza bakılmaksızın 100 euro gibi bir cezayı direk kesebiliyorlar.

Termini istasyonu gerçekten büyük bir Tren garı tabelaları takip ederek Metroya ulaşmak için nerdeyse 10 dk garın içinde yürüdük ve sonunda bizi otelimize götürecek metro durağına ulaştık.

Romada A ve B hattı olmak üzere iki adet büyük tren hattı mevcuttur. Bu hatların kesişim noktası Termini Tren İstasyonu olup başla kesişim noktası yoktur.

Bizim otelimiz B hattı üzerinde Terminiye iki durak mesafedeki Manzoni Durağının hemen çıkışında yer alıyordu.

roma-metro-

Otelimize ulaştıktan sonra giriş işlemlerini hallettik ve Yerleşmek üzere odamızın yolunu tuttuk.

Otelimiz Hakkında

Booking üzerinden bulduğumuz Hotel Milton Roma Otelinde konaklamamızı yaptık (http://www.booking.com/hotel/it/milton-roma.html)

Otel 4 yıldızlıydı ama biraz eskiydi. Oda temizdi, banyosu temizdi ve tuvaletinde temizlik için ayrı bir taharet klozeti mevcuttu:).

Odamızda su ısıtıcı, mini buz dolabı ve tv vardı.

Kahvaltısı daha sonra farklı şehirlerde kaldığımız 3 otele göre daha iyiydi menüsü zengindi. Örneğin taze sıkılmış portakal suyu(bizzat siz sıkıyorsunuz) patates kızartması, zeytin, peynir, yumurta ve diğerleri 🙂

Otelin konumu daha öncede bahsettiğim gibi çok güzeldi. Önünde B hattının metro durağı Manzoni ve Kolezyuma giden tramvay mevuttu. Ayrıca Otobüs kullanmak istersenizde yine Otobüs duraklarıda otelin hemen yanı başında bulunmaktaydı.

Biz ilk gün etrafı keşfetmek adına Kolezyuma yürüyerek gittik ve yaklaşık 15 dk yürümenin ardından kolezyumun bulunduğu meydana vardık. Ama size tavsiyem siz yürümeyin etrafta pek bir şey yok 🙂

Romada turistlerin uğrak yerlerinden olan Aşk çeşmesi, İspanyol merdivenleri ve Vatikana B tren hattını kullanarak gidilebilmesi otelin konumunu bence daha da güzel kılıyor.

Ne Yesek?

İtalya da nelerin yenilebildiğinden ziyade nerede bu meşhur tatları bulabiliriz düşüncesinde olabilirsiniz. Bizde sizin gibi yolcuğumuz öncesi bir araştırma yaptık ve gittiğimiz yerleri not ettik.

Romada yemek yemek için İspanyol merdivenlerinin de bulunduğu Spagna Meydanını tercih edebilirsiniz. Bu meydanda ki bir ara sokakta bulunan Pastificio da o güne özel olarak pişirilmiş makarnaları yemenizi tavsiye ederiz(Kişibaşı Ortalama 5 Euro).

pastaficio

Burası aslında bir makarna imalathanesi ve aldığınız makarnaları plastık çatallar ile plastik bir kap içinde ayakta yiyorsunuz. Bu yüzden biraz ekonomik sayılabilir, önündeki sıra sizi kaçırmaz ise kesinlikle tazecik makarnalarının tadına bakın.Ara bir detay genelde 5 gibi makarnalar bitmiş oluyor. Makarnaları mideye indirdikten sonra hemen karşısında bulunan Pompi Pasticceria da dilediğiniz Tiramisuyu seçin ve kesinlikle yemeden ayrılmayın.(Kişi Başı 4 Euro) Kaşık istemeyin kaşıkları paketin içinde. Yada isteyim satıcı kadının güzel Türkçesi ile Kaşikiçinde telaffuzunu bir duyun 🙂

Benim faydalandığım sizinde faydalanacağınıza inandığım aşağıdaki iki linkten de öneriler alabilirsiniz.